AdeZi-concert HOV-A en Sempre Crescendo Middelharnis

Een mooi artikel op VAR-NWS.nl over het AdeZi-concert van HOV_A en Sempre Crescendo uit Middelharnis:

‘Zaterdagavond organiseerde Harmonieorkest Vleuten in samenwerking met Cultuur19 een AdeZi-concert. AdeZi-concerten staan garant voor bijzondere muzikale hoogtepunten.

Dat was ook zaterdag het geval. Het A-orkest van Harmonieorkest Vleuten speelde voor de pauze en na de pauze was het de beurt aan Sempre Crescendo, een 1e divisie fanfare uit Middelharnis.

Harmonieorkest Vleuten speelde onder andere het 2e klarinetconcert van Oscar Navarro. Daarbij liet soliste Jooske van Andel (20) zien en horen dat zij over een bijzonder muzikaal talent beschikt.

Met haar uitvoering van dit 3-delige concertwerk, waarbij ze heel knap werd begeleid door het A-orkest onder leiding van dirigent Arjan Gaasbeek, bleek maar weer eens dat muziek mensen kan raken. Met name het tweede deel zorgde bij veel mensen in het publiek voor tranen en kippenvel. Jooske en orkest kregen na afloop dan ook een langdurige staande ovatie. Daarnaast voerde HOV-A ook het zeer moeilijke stuk Entornos (van A. Blanquer Ponsoda) uit. Dit is een van de muziekstukken waarmee het orkest eind dit jaar op het concertconcours in Zutphen een mooie prijs wil gaan halen.’

Na de pauze speelde de 1e divisie fanfare Sempre Crescendo onder leiding van dirigent Erik Rozendom een pittig muzikaal hoogstaand programma. Het orkest dat voor dit concert helemaal uit Middelharnis was afgereisd naar de CultuurCampus in Vleuten heeft hiermee een heel fraai visitekaartje afgegeven. Het publiek heeft kunnen genieten van muzikale hoogstandjes van twee toporkesten.

bron: VAR-NWS.nl