Dirigenten

Arjan Gaasbeek
Arjan Gaasbeek (1983) begon op vierjarige leeftijd op klarinet en kreeg les van zijn opa. Vanaf zijn tiende vervolgde hij zijn klarinetopleiding bij de Koninklijke Harmonie Pieter Aafjes in Culemborg en kreeg daar les van Johan Boonekamp. Op jonge leeftijd soleerde hij op verschillende concoursen, o.a. het Prinses Christina Concours. Zijn klarinetstudie vervolgde hij bij Frans de Jong op het Fontys Conservatorium in Tilburg en bij Céleste Zewald aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. In mei 2017 ronde hij zijn studie HaFaBra-directie bij Tijmen Botma aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen af met uitstekende resultaten. Hij heeft met zijn orkesten (Harmonie K&V uit Maurik, het Groot Orkest van Harmonie Pieter Aafjes uit Culemborg, Harmonie Sub Umbra uit Veldhoven en Harmonieorkest Vleuten) diverse klinkende successen behaald, o.a. het winnen van de Betuwe Cup en diverse promoties op bondsconcoursen. Momenteel volgt Arjan lessen bij Ivan Meylemans.

Daan Voorburg
Daan Voorburg (1998) begon op achtjarige leeftijd op bugel. Al vrij snel was het duidelijk dat de euphonium beter bij hem paste en is hij daar op over gegaan. Op de euphonium bleef hij gestaag groeien tot hij zijn laatste diploma behaalde met het predikaat ‘onderscheiding voor muzikaliteit’. Rond deze tijd kwam Daan ook in aanraking met dirigeren, Danny Oosterman en het Conservatorium van Amsterdam. In 2021 was Daan een van de oprichters van Fanfare ‘Project Orkest’ en is dit ook als een van de dirigenten gaan dirigeren. Tegenwoordig speelt Daan euphonium bij Fanfare ‘Korps Nationale Reserve’ en dirigeert hij bij het opleidingsorkest van DSS Aarlanderveen, Muziekvereniging Waterland, De Bazuin Oud-Beijerland en vanaf maart 2023 ook bij HOV-B.

Christiaan van der Weij
Christiaan van der Weij (1985) begon op tienjarige leeftijd met saxofoon spelen. Naast zijn studie Management & Recht zocht hij ook muzikale uitdaging en nam deel aan verschillende solistenconcoursen. Christiaan behaalde prijzen op o.a. het Internationaal Solistenconcours in Kerkrade en het Prinses Christina Concours. Daarna is hij alsnog gestart met zijn conservatoriumopleiding. Zijn bachelor behaalde hij aan de HKU bij Johan van der Linden en zijn masteropleiding ronde hij af aan het conservatorium van Amsterdam bij saxofoon virtuoos Arno Bornkamp. Momenteel volgt Christiaan aan het conservatorium in Amsterdam de studie Docent Muziek en heeft directielessen van Danny Oosterman.
Christiaan musiceert in diverse ensembles en valt in bij grote orkesten. Hij soleerde dit jaar bij het Rotterdams Filharmonisch en deed een tour door Frankrijk. Daarnaast presenteert Christiaan muziekproducties voor scholen en bij de rijdende concertzaal – de Classic Express – van het Christina Concours. Christiaan dirigeert het C-, D- en E-orkest.

Johanna Eijsbouts
Johanna Eijsbouts (1962) begon op haar negende met klarinet spelen, aangemoedigd door de behoefte aan klarinettisten in de plaatselijke harmonie. Deze keuze bleek bepalend voor de rest van haar leven. Al snel nam ze deel aan het leerlingenorkest van de harmonie, waarna haar ambitie groeide om van muziek haar beroep te maken. Ze behaalde diploma’s voor klarinet en Hafa-directie en heeft sindsdien met plezier op verschillende manieren en op diverse niveaus muziek gemaakt als klarinettist, docent en dirigent, een boeiende combinatie.
Enkele jubilea geleden stond Johanna voor het toenmalige HOV-A, destijds een kleine vereniging. Tijdens die periode werden ook de eerste Promsconcerten georganiseerd, een herinnering waar ze met genoegen op terugkijkt. Ze waardeert de groei van HOV en de belangrijke rol die het in de samenleving heeft verworven.

Het dirigeren van HOV-O voelt voor Johanna als thuiskomen, zowel in haar eigen muzikale carrière als met bekende muzikanten uit een vorige eeuw. Het is een prachtige manier om HOV-O(uder) te worden. Haar drijfveer in het muzikale leven is de passie voor muziek en het plezier en de overdracht daarvan op alle niveaus.

Jan-Willem Slotboom
Jan-Willem Slotboom (1986) is muzikant en theatermaker in hart en nieren. Toen hij in 2012 werd gevraagd om muzikaal leider te worden van een groep waar mensen met een beperking speelde, was hij verkocht. In 2018 richtte hij zijn eigen muzikale theatergroep ‘Theater Tegendraads’ op. Zijn hoofddoel is om mensen met een beperking op een respectvolle manier een podium te bieden. Dit met de speerpunten ‘0ntwikkeling’ en ‘vertrouwen’ in zijn achterhoofd. Met zijn geheel eigen manier van werken zet hij zich in voor een inclusieve/muzikale samenleving.

In 2019 was Jan-Willem betrokken bij de oprichting van het G-orkest. En nu is hij terug: sinds december 2022 dirigeert hij dit bijzondere orkest weer. En dat doet hij met veel passie en plezier.