HOV-A

Het A-orkest is het vlaggenschip van Harmonieorkest Vleuten en komt sinds 2014 uit in de eerste divisie. HOV-A is een ambitieus orkest dat op een zo hoog mogelijk niveau muziek wil maken en ook nieuwe uitdagingen niet uit de weg gaat.

De afgelopen jaren is dit orkest flink gegroeid en beschikt met 76 vaste muzikanten over een volledige harmoniebezetting. Deze groei bestaat voor een belangrijk deel eigen aanwas: jonge muzikanten die vanuit de opleidingsorkesten doorstromen naar het A. Afhankelijk van het instrument beschikken zij daarbij minimaal over het niveau van B+, C, of D-examen van het HaFaBra-diploma. Dit niveau wordt ook van nieuwe leden van buitenaf verwacht: om toegelaten te worden tot het orkest, moet eerst worden voorgespeeld bij de dirigent.

Het repertoir van het A-orkest is zeer breed, en ook de optredens die gegeven worden zijn zeer divers. Er zijn al meerdere succesvolle concerten gegeven in samenwerking met diverse solisten en ook internationaal zijn er al bijzondere concerten gegeven, zoals in Praag en Berlijn. De tweejaarlijkse Promsnacht is inmiddels een landelijk bekend evenement dat meer dan 1000 bezoekers trekt.

Arjan Gaasbeek

Orkestcoördinator
Carien Hoogstraten

Repetitiemoment
De repetitie vindt wekelijks plaats
op woensdag van 20.00-22.15 uur

De Cultuurcampus in Vleuterweide
Burchtpoort 5, 3452 MD Vleuten.