HOV-E

Wist je dat je al heel jong in een orkest kunt spelen? Bij Harmonieorkest Vleuten starten beginnende muzikanten in het E-orkest. Als je pas een paar maanden muziekles hebt gehad, kun je al bij het orkest komen. Je leert hier samen met anderen muziek maken onder leiding van een dirigent en treedt ook op!

Vanuit het jaarlijkse project “Muziek is de Basis!” stromen er ieder jaar ongeveer ca 10-15 nieuwe leden in bij dit orkest. Deze kinderen deden mee met het project en hebben dan pas een paar lessen op de muziekschool gevolgd. En natuurlijk kunnen ze na het project doorgaan met samen muziek maken.

Daarom verschilt de bezetting van het orkest van jaar tot jaar, maar meestal zijn er zo’n 20 tot 30 orkestleden in de leeftijd van 8-12 jaar. Het orkest laat kinderen ervaren dat je al na een paar muzieklessen heel veel plezier kunt beleven aan het samen musiceren!

Christiaan van der Weij

Jeugdcoördinator
Brigitte van Oosterhout

Repetitiemoment
De repetitie is wekelijks
op woensdag van 16.30-17.15 uur

De Cultuurcampus in Vleuterweide
Burchtpoort 5, 3452 MD Vleuten.