Dirigenten soleren in Middelharnis

25 maart

Zaterdag 25 maart gaat het A-orkest naar Middelharnis om er een duoconcert te geven met fanfare Sempre Crescendo. De ‘retour’ van het optreden dat deze 1e divisieorkesten op 24 maart 2018 samen in Vleuten gaven.

Net als 5 jaar geleden, is 2023 voor HOV-A een concoursjaar en ook nu zal het orkest al een eerste uitvoering van één van de concourswerken geven. De compositie Fourth Symphony van Alfred Reed bestaat uit drie delen. Het begint met een Elegie van rustig aanhoudende motieven, afwisselend droevig als een soort klaaglied en dan weer met een sterk dramatisch karakter. Het tweede deel is een bevallig Intermezzo vanuit een zangerig thema met een latijnsamerikaans tintje. Deel 3 is een pittige en virtuoze Tarantella die zich onophoudelijk beweegt naar een briljant slot.

Op deze avond vindt bovendien een bijzondere uitwisseling van solisten plaats: HOV-A dirigent Arjan Gaasbeek zal namelijk een solostuk op klarinet spelen met Middelharnis, terwijl Sempre Crescendo dirigent Erik Rozendom de hoornsolo Jeanne d’Arc met HOV-A uitvoert.

Zeker de moeite waard om te komen luisteren dus!

• Datum
    Zaterdag 25 maart
  • Tijd
  • Locatie