Gala Concert Queen Experience

8 juni

Ervaar een grandioos en feestelijk galaconcert ter ere van het 75-jarig jubileum van Harmonieorkest Vleuten. Voor deze bijzondere gelegenheid presenteert ons A-orkest een wereldpremière: de componist Dennis Hazenoot heeft speciaal voor deze gelegenheid een symfonie gecomponeerd, getiteld Symphony No. 1 To Wonder and Excitement. Samen met het gerenommeerde Toonkunstkoor Utrecht zullen we dit prachtige stuk ten uitvoering brengen.

Na de pauze kunt u genieten van The Queen Symphony, een monumentaal concertwerk gecomponeerd door Tolga Kashif, dat de muzikale erfenis van Freddie Mercury in ere houdt. Dit zesdelige symfonische stuk maakt gebruik van herkenbare thema’s uit het karakteristieke repertoire van Queen. Het wordt verrijkt met solisten op viool, cello, harp en piano, waardoor het orkest en het koor een waar muziekspektakel creëren.

Toonkunstkoor Utrecht is het grootste gemengde concertkoor van Utrecht, bestaande uit meer dan 110 leden. De leden delen de ambitie om op hoog niveau muziek te maken en hebben veel plezier in het proces. TivoliVredenburg dient als thuisbasis voor concerten, maar het koor is ook te vinden op andere locaties in binnen- en buitenland. Het repertoire omvat niet alleen grote oratoriumwerken, maar ook stukken van minder bekende componisten, waardoor er een afwisselende mix van traditie en vernieuwing ontstaat.

Wij hopen u zaterdag 8 juni te zien in de grote zaal van Tivoli, tot dan!

• Datum
    Zaterdag 8 juni