Genieten op het HOV Vriendenfestival

Vleuten, 12 februari 2019. In een bruisende CultuurCampus vond afgelopen zondag de eerste editie plaats van het HOV Vriendenfestival. Ruim 400 bezoekers konden genieten van een gevarieerde middag vol muziek, hapjes en spelletjes.

Het festival ging in stijl van start met een spectaculair openingsstuk vanaf het balkon met alle deelnemende trompettisten en HOV-C. Daarna kon het publiek in de twee theaterzalen en bij de bar drie uur lang genieten van de grote muzikale diversiteit die het HOV te bieden heeft. Dat waren in de eerste plaats HOV-B Matthijs van Ganzewinkel en HOV-C, -D en -E olv Christiaan van der Weij, met alle vier een afwisselend en boeiend programma. Daarnaast gaven ook de vaste ensembles van het HOV, zoals saxofoonkwartet Hova Zembla, klarinetensemble Brandhout en de nieuwe HOV-band Bandit’s acte de présence.

Grote afwezige was HOV-A, vanwege voorbereidingen voor de gerenommeerde concertreeks Verrassende Ontmoetingen. Dit werd echter ruimschoots goedgemaakt door speciaal voor dit festival opgerichte gelegenheidsgezelschappen, zoals een euphonium-pianoduo, een fluitenkwartet, een blaaskwintet, en een slagwerkgroep onder leiding van de bekende Braziliaanse percussionist Alaor Soares.

Tussendoor kon men in de foyer de hele middag dag terecht voor spelletjes, kinderschmink portretfotografie en een levende grabbelton, en waren er aan de bar lekkere hapjes en drankjes verkrijgbaar.

De organisatie van het festival was in handen van de Stichting Vrienden van Harmonieorkest Vleuten (VHOV). Deze stichting heeft als doel de vereniging financieel te ondersteunen, en wordt gerund door vrijwilligers die zich vol energie met allerlei hand- en spandiensten voor het HOV inzetten.  Meer informatie: vriendenhov.nl.

Fotografie: Ger Wijtsma