Grootse Promsnacht

Afgelopen zaterdag bewees Harmonieorkest Vleuten dat de Promsnacht na 24 edities nog lang niet aan vervanging toe is. Ook dit jaar zette HOV-A samen met 4 vocalisten een strakke show neer die uitmondde in één groot muziekfeest.

In manege Van Vulpen – voor de gelegenheid omgebouwd tot een concertzaal met alles erop en eraan – luisterde een enthousiast publiek van zo’n 1000 man naar muzikale hoogtepunten als Die Fledermaus Overtue van Johann Strauss II, Een solo op alpenhoorn door Hans Spies en Concerto pour une Voix, een solo voor trompet (Wim Hoogstraten) en zang (Kim Reizevoort).

Bij de optredens van zangers Jason Bouman, Robin Visser en Melissa Jansen met het orkest ging het publiek helemaal los en zong het uit volle borst mee met hits van onder meer Marco Borsato, André Hazes en Anouk. Een hoogtepunt van een andere orde was de benoeming van Jaap Vermeulen tot erelid van het HOV, vanwege zijn vele verdiensten voor de vereniging én de Proms. Na afloop van het concert ging het feest onder leiding van DJ Ferry nog tot in de vroege uurtjes door.

Voorafgaand aan de Promsnacht vonden ook dit jaar weer de Jeugproms plaats, een muzikale voorstelling voor, door en met kinderen. Met dit jaar als thema: het Wilde Westen. Uitgedost als hun favoriete Wild Westpersonen speelde jeugdorkest HOV-D, begeleid door een acrobatenduo onder meer Cowboy suite, Cowboys en Indianen en Young Soloist, waarbij diverse jonge muzikanten als solist mochten laten horen wat ze konden. Voorafgaand konden er workshops en spelletjes worden gedaan, was er voor iedereen popcorn en limonade en maakte indiaan Arie ballonfiguren.