HOV-A in Schladming

Net voor de zomervakantie heeft het HOV-A op het Mid Europe festival in Schladming, in Oostenrijk, gespeeld. Dit was in het kader van onze vijfjaarlijkse concertreis naar het buitenland.

Ons doel was om naar een bestemming te gaan waar we drukbezochte concerten konden geven, een goede mix konden aanbieden van geplande activiteiten en vrije tijd voor muzikanten én fans en waar we onze sociale band nog verder konden versterken. Kortom: een locatie die goed bij onze vereniging zou passen. Dit alles vonden we in Schladming!

Er waren twee buitenconcerten gepland waarbij het podium pal voor ons hotel stond. Ideaal! Daar speelden we een mix van popmuziek en typisch Oostenrijkse nummers. Bijzonder was het optreden met Hans Spies op alpenhoorn: de mensen op het plein vonden het fantastisch! Daarnaast hebben we ook in de grote congreshal van Schladming gespeeld. Een goed bezocht concert in een zaal met een mooie akoestiek. Daar speelden we samen met onze ingevlogen solist Perry Hoogendijk, tubaïst van het Koninklijk Concertgebouw. Een absoluut hoogtepunt van deze reis!

In de vrije tijd kon men op eigen gelegenheid met de lift naar de Planai of naar de Dachstein-gletscher. Vóór onze reis kreeg iedereen een blauw vest met het logo van het HOV. Waar je ook keek in de stad of onderweg op een berg, de blauwe vesten zag je al van verre. ’s Avonds was er altijd wel ergens iets te doen. Op verschillende locaties speelden Egerländer kapellen, bands en orkesten. Ook zijn we een dag naar Salzburg gegaan om daar alle pracht en praal te bewonderen.

De heen- en terugreis werd zoals altijd opgevrolijkt met onze ludieke en energieke ‘leuke dingetjes commissie’. We hebben ons doel ruimschoots gehaald en het was een fantastische en onvergetelijke reis.

Ook de Oostenrijkse organisatie was zeer te spreken over onze bijdrage aan het festival: