HOV Zomerorkest 2022

Wegens succes een nieuwe editie!

Net als vorig jaar stelt HOV in de zomervakantie een zomer projectorkest samen. De locatie, dirigenten en het repertoire zijn rond en veel muzikanten hebben zich ervoor aangemeld.

Update 20 juli: het orkest is compleet. Wil je toch nog graag (een paar keer) meerepeteren, stuur dan svp een mail naar brigitte@harmonieorkestvleuten.nl, dan kijken we of er nog een plekje is.

Het Zomerorkest is samengesteld uit muzikanten van o.a. diverse orkesten en wordt geleid door verschillende dirigenten. Zij repeteren in de zomer een aantal weken en sluiten af met een concert. Het is gericht op gezellig en ontspannen samen muziek maken, niveau is daarbij niet het belangrijkste. De muziekkeuze is toegankelijk en herkenbaar. En het leuke is dat je nader kennismaakt met de vereniging, want je leert er (andere) leden en dirigenten kennen.

Wie kunnen deelnemen?

• Leden van HOV-A, HOV-B, HOV-C en het Overdagorkest
  • Dit jaar mogen ook niet-HOV leden die een harmonie blaasinstrument of slagwerk spelen, zich aanmelden (vanaf HaFaBra niveau A)

Wie dirigeert het orkest?

• Arjan Gaasbeek, klarinettist en dirigent van o.a. het A-orkest van HOV
  • Christiaan van der Weij, saxofonist en dirigent van o.a. het C/D/E-orkest van HOV
  • Peter van Dinther, trompettist en dirigent van o.a. het Reünie Orkest van de Artillerie

Wanneer en waar speelt het orkest?

• week 1: woensdag 13 juli, 19.30-21.30 uur – Arjan
  • week 2: woensdag 20 juli, 19.30-21.30 uur – Christiaan
  • week 3: woensdag 27 juli, 19.30-21.30 uur – Peter
  • week 4: woensdag 3 augustus, 19.30-21.30 uur – Peter
  • week 5: geen repetitie
  • week 6: woensdag 17 augustus, 19.30-21.30 uur – Christiaan
  • week 6: vrijdag 19 augustus, 19.15-20.15 uur afsluitend concert, erna borrel – Christiaan

Je hoeft niet elke repetitie aanwezig te zijn, want we begrijpen dat je misschien deels op vakantie bent. We hopen wel dat zoveel mogelijk deelnemers bij de afsluiting op 19 augustus zijn.

De repetities zijn in de CultuurCampus, Burchtpoort 5 in Vleuten, ze duren 2 uur met tussendoor een korte pauze.

Hoe meld je je aan?
Vul het aanmeldformulier in. Je kunt je ook nog aanmelden tijdens het project. Geef aan welke data je aanwezig kunt zijn. Het is niet erg als je er niet alle keren bij bent. We gaan er wel vanuit dat je aanwezig bent op de dagen die je hebt opgegeven, want daar wordt ook het repetitieschema en de partijverdeling op afgestemd.

Deelname voor HOV-leden is gratis, niet HOV-leden betalen 20 euro.
Hiervoor krijg je:

• 5 repetities van 3 enthousiaste dirigenten met wekelijkse wisselende orkestsamenstelling
  • een afsluitend concert en borrel (drankjes op eigen kosten)
  • bladmuziek

Als je het formulier invult, ontvang je direct een bevestiging in je mail. Later berichten we of je een plekje hebt, in dat geval ontvang je voor jouw 1e repetitie meer informatie zoals de deelnemerslijst, partijverdeling en bladmuziek.

Alvast veel plezier bij het HOV Zomerorkest!