Hova Zembla in kasteel Cannenburgh

8 december

Op zondag 8 december vindt in kasteel de Cannenburch een uniek concert plaats. Saxofoonkwartet Hova Zembla en koperkwintet Phil Brass Quintet slaan de handen ineen voor een koffieconcert. Van 11.00 – 12.00 uur trakteren zij het publiek op warme, maar ook winterse klanken.

Het Phil Brass Quintet opent het concert met Music from Orfeo. In dit werk komen diverse delen terug uit de opera van Claudio Monteverdi. Er wordt wel gezegd dat deze opera kan worden gezien als start van de Westerse operacultuur. Het werk is meteen een knipoog naar de locatie van dit concert, het prachtige kasteel de Cannenburch Zowel het kasteel als de opera zijn opgebouwd in renaissancestijl.

Het Arnhemse koperkwintet is opgericht in 2019. De leden van het Phil Brass Quintet spelen allemaal bij Philharmonie Gelre, een symfonisch blaasorkest uit Arnhem.

Saxofoonkwartet Hova Zembla vindt zijn roots in Vleuten en Utrecht. De leden spelen bij Harmonieorkest Vleuten en het Zuilens Fanfare Corps. De naam van het kwartet werd bedacht na een repetitieavond in een koude schuur en is natuurlijk een knipoog naar zowel Harmonie Orkest Vleuten als de bekende eilandengroep in het hoge noorden. Het begon als gelegenheidsformatie in wisselende samenstelling, maar groeide al snel uit tot een kwartet met een vaste bezetting.

Hova Zembla neemt het publiek in haar deel van het concert onder andere mee naar Spanje, om precies te zijn Sevilla. Sevilla maakt deel uit van de grotere Suite Espanola van Isaac Albéniz. In het werk zijn invloeden uit de streek rondom de plaats te horen en waant het publiek zich in Zuid-Spanje.

HRFSTWND

Dit concert maakt deel uit van de concertreeks HRFSTWND: verrassende concerten door amateurs en professionals. Grootse concerten door blaasorkesten en -ensembles in bijzondere muziekzalen in Oost-Nederland.

Entree voor dit concert is 8 euro, kaarten zijn verkrijgbaar aan de deur of via: www.musidesk.nl.