In Memoriam – Jan Bouwman

Met gevoelens van ongeloof en grote verslagenheid hebben wij kennisgenomen van het overlijden van Jan Bouwman.

Jan stond altijd klaar voor het HOV. Jan maakte afgelopen jaren deel uit van het bestuur van Vrienden van Harmonieorkest Vleuten en heeft op die manier veel ‘vrienden’ gemaakt.
Vrienden maken deed Jan heel gemakkelijk. Jan stond namelijk altijd klaar om een ander te helpen. Of het nu ging om een eenvoudig klusje of om het bouwen van geweldige in het oog springende decorstukken voor de Proms – we konden altijd een beroep op Jan doen en niets was hem te gek

Niet alleen voor het HOV was Jan van onschatbare waarde. De afgelopen jaren kon ook onze culturele partner Cultuur19 rekenen op de inzet, betrokkenheid en het vakmanschap van Jan. Buurtcentrum De Schakel was zijn tweede thuis. ‘Opa Jan’ organiseerde er de woensdagmiddag knutselclub voor kinderen uit de buurt. Jan was de drijvende kracht achter de toneelvereniging, hielp er met De Buurtkamer en was vast lid van De Schakelraad. De door hem zelf gemaakte oudhollandse spelen zijn op Koningsdag bij veel kinderen favoriet. Deze spelen werden ook gebruikt op sportdagen voor gehandicapten en op de scholen in Vleuten.

Een enorm sociaal maatschappelijk betrokken mens met grote betekenis voor de gemeenschap van Vleuten en Leidsche Rijn is niet meer. Dat verlies laat diepe sporen na, natuurlijk in de eerste plaats bij zijn familie, maar ook bij alle verenigingen, clubjes en evenementen waar Jan als vrijwilliger een vaste waarde was.

Jan, bedankt voor alles wat jij hebt gedaan!
Jij hebt de wereld op jouw manier een beetje mooier gemaakt.
We gaan je enorm missen……