In Memoriam Manon Streng

Op zondag 21 november bereikte ons het trieste nieuws dat Manon Streng was overleden. Manon was al een paar maanden ziek maar bleef steeds dapper en optimistisch. Hoewel het net weer wat beter leek te gaan, ging haar situatie de laatste dagen snel achteruit. Ze is zaterdagavond 20 november overleden, slechts 48 jaar oud.

Manon was bijna 25 jaar lid van HOV en was een vast gezicht binnen de vereniging. Ze speelde saxofoon in het A-orkest en is de moeder van Sep uit het C- en D-orkest. Ze was al jaren actief o.a. in de jeugdcommissie, de leuke-dingetjes-commissie en als vrijwilligster bij het G-orkest. Bij elke HOV-activiteit was ze erbij, met altijd een vrolijk gezicht en helpende hand als er iets gedaan moest worden. Ze was altijd attent en had oog voor de ander. We gaan haar enorm missen.

Afgelopen week hebben we binnen de orkesten stil gestaan bij het verlies van Manon, we hebben herinneringen gedeeld, steunbetuigingen aan de familie gemaakt en samen muziek gespeeld. Het was verdrietig, maar ook fijn om elkaar op deze wijze te kunnen steunen.

Op 29 november hebben we – naar de wens van Manon – met het A-orkest een deel van de muziek bij haar uitvaart mogen verzorgen. Buiten vormden we een erehaag en speelden we de muziek waar Manon van hield, tijdens de dienst werden geluidsopnamen gedraaid en speelde een saxofoonkwartet waar ook haar vriendin Sylvia en dirigent Christiaan aan meededen.

We zullen altijd met dankbaarheid en een warme glimlach aan Manon blijven denken. En we houden haar plekje in het orkest vrij…

We wensen Barry, Tijn, Ties en Sep veel sterkte toe.