Indrukwekkend HOV-B in Tivoli Vredenburg

Een mooi artikel uit Var Nieuws over het optreden van HOV-B in de grote zaal van Tivoli Vredenburg:

Zaterdag 9 maart stond het Utrechtse Muziekcentrum Tivoli Vredenburg in het teken van de blaasmuziek. Samenwerkende Utrechtse muziekverenigingen en ZIMIHC presenteerden er #UtrechtBlaastBinnen. Hiermee kwam een voor veel musici lang gekoesterde wens – een concert geven in een van de beste concertzalen van Nederland – uit.

Namens Harmonieorkest Vleuten gaf het B-orkest onder leiding van Matthijs van Ganzewinkel een concert in de grote zaal. Het orkest maakte met het optreden veel indruk op het aanwezige publiek!

In de eerste plaats vanwege de zeer muzikale uitvoering van de gespeelde werken, maar ook zeker omdat het orkest bijna helemaal uit jongeren bestaat. Hiermee heeft Harmonieorkest Vleuten, de grootste muziekvereniging van Utrecht, weer een mooi visitekaartje afgegeven.

De dag werd afgesloten met een optreden van het wereldberoemde ensemble Canadian Brass.

Foto: Nico van Ganzewinkel – Anserum Art Photography