Instrumentenverzekering

Instrumenten Verzekeringsregeling

Wij bieden onze leden de mogelijkheid om hun instrumenten te verzekeren via de HOV verzekering. Deze verzekering geldt in principe alleen voor het instrument dat je gebruikt tijdens HOV-activiteiten.

Wat dekt de verzekering?

Onze verzekering dekt je instrument op basis van de aanschafwaarde, inclusief:

• Diefstal
  • Breuk en schade tijdens gebruik

Je instrument is verzekerd zowel bij HOV-evenementen als daarbuiten, mits er zorgvuldig mee wordt omgegaan. Bij diefstal is een proces-verbaal noodzakelijk.

**Let op:** De verzekering biedt geen dekking voor instrumenten die onbewaakt in een auto of trein worden achtergelaten.

Dekking in het buitenland

Instrumenten zijn niet verzekerd in het buitenland onder de standaardregeling. Indien je van plan bent om je instrument mee te nemen en te gebruiken buiten Nederland, dien je dit vooraf te melden. Wij kunnen dan een aparte dekking voor het buitenland regelen, waarvoor een extra premie in rekening wordt gebracht.

Gebruik van verenigingsinstrumenten

Leden die gebruik maken van een instrument van de vereniging dienen goedkeuring te vragen voor gebruik buiten de vereniging, zoals bij andere verenigingen of in het buitenland. Ook hiervoor moet een aparte buitenlanddekking worden aangevraagd, waarvan de premie doorberekend wordt.

Voor inzage in de polis, neem contact op met onze ledenadministratie (ledenadministratie@harmonieorkestvleuten.nl).

Instrument verzekeren

Via dit formulier kan je een verzoek tot verzekering indienen bij de ledenadministratie. Je krijgt binnen 7 dagen bevestiging hiervan.