Kerstshow Cosy Shiny Christmas van HOV-C en NL Dance

Op zaterdagmiddag speelden het C-orkest van Harmonieorkest Vleuten en NL Dance in ZIMIHC Theater zuilen de wervelende kerstshow ‘Cosy Shiny Christmas’.

Lang leek het of dit optreden – waar zowel het orkest als de dansers maanden aan voorbereiding ingestoken hadden – door de aangescherpte Coronamaatregelen niet door zou kunnen gaan. Door de aanvangstijd van de avond naar de middag te verplaatsen, bleek het uiteindelijk toch mogelijk om de voorstelling voor publiek te spelen. En omdat vanwege diezelfde maatregelen niet meer dan 65 mensen tegelijk in de zaal mochten zitten, werd de hele show twee keer uitgevoerd.

HOV-C speelde onder leiding van dirigent Christiaan van der Weij een groot aantal kerstklassiekers, waaronder All I Want for Christmas, Feliz Navidat en Last Christmas. Op al deze nummers waren door Amber Fase, Sjifra IJpma en Nicole Huynh-van der Lee choreografieën samengesteld die door de drie selectieklassen van NL Dance werden uitgevoerd. Opmerkelijk wat het verrassingsbezoek van de Kerstman, die met zijn kerstbel aansloot bij de slagwerkers en samen met de dirigent zelfs een dansje waagde met enkele leden van NL Dance.

Tijdens het concert werd ook stil gestaan bij het overlijden van Manon Streng, van wie de jongste zoon in het C-orkest meespeelt. Manon was zelf saxofonist in het A-orkest, maar vooral ook een van de drijvende krachten achter de jeugdorkesten van HOV. Het nummer Halleluja van Leonard Cohen werd door het orkest aan haar opgedragen.