Nieuwe dirigent HOV-O

Sinds een paar weken heeft het O-orkest een nieuwe dirigente. Johanna Eijsbouts (1962) begon op haar negende met klarinet spelen, aangemoedigd door de behoefte aan klarinettisten in de plaatselijke harmonie. Deze keuze bleek bepalend voor de rest van haar leven. Al snel nam ze deel aan het leerlingenorkest van de harmonie, waarna haar ambitie groeide om van muziek haar beroep te maken. Ze behaalde diploma’s voor klarinet en Hafa-directie en heeft sindsdien met plezier op verschillende manieren en op diverse niveaus muziek gemaakt als klarinettist, docent en dirigent, een boeiende combinatie.

Enkele jubilea geleden stond Johanna voor het toenmalige HOV-A, destijds een kleine vereniging. Tijdens die periode werden ook de eerste Promsconcerten georganiseerd, een herinnering waar ze met genoegen op terugkijkt. Ze waardeert de groei van HOV en de belangrijke rol die het in de samenleving heeft verworven.

Het dirigeren van HOV-O voelt voor Johanna als thuiskomen, zowel in haar eigen muzikale carrière als met bekende muzikanten uit een vorige eeuw. Het is een prachtige manier om HOV-O(uder) te worden. Haar drijfveer in het muzikale leven is de passie voor muziek en het plezier en de overdracht daarvan op alle niveaus.