Top2000 Popconcert HOV-B grote hit!

Vleuten, 7 april – Zaterdagavond was de Ampco Flashlight-studio in Utrecht de absolute place to be. Tijdens een spetterend avondvullend Top2000 Popconcert speelde het B-orkest van Harmonieorkest Vleuten live een selectie uit de grootste hits allertijden.

In de vrijwel uitverkochte zaal vol enthousiast publiek speelde HOV-B o.l.v. dirigent Matthijs van Ganzewinkel klassiekers als Hey Jude, Make You Feel My Love, The Final Countdown en natuurlijk Bohemian Rapsody. De jonge getalenteerde zangeressen Janne, Maja, Sophie, Myrthe en Eefje van de Kleynkoor Academy uit Noordwijk tekenden voor een sterke vocale inbreng. De meeste nummers, bedreven aan elkaar gepraat door de jeugdige presentator Jozian de Bruijne, werden door het publiek uit volle borst meegezongen.

Voor het orkest, dat grotendeels bestaat uit jonge muzikanten tussen de 12 en 20 jaar, bood dit optreden een unieke de kans om ervaring op te doen in een zeer professionele setting, compleet met lichtshow en uitversterking door de technici van Ampco Flashlight. Deze kans werd door het aanstormende talent van de vereniging dan ook met beide handen aangegrepen. Dat er veel jong talent in dit orkest zit werd eens te meer duidelijk bij de solo-optredens van Mark den Teuling op euphonium met Avond van Boudewijn de Groot en van Eline Meyer op altsax in I Will Survive.

De avond werd besloten met gezellige afterparty, waarbij saxofonist Joram Brand als volleerd DJ achter de draaitafel plaatsnam en het publiek – jong en wat ouder – tot laat in de avond op de dansvloer wist te houden.