Verrassende ontmoeting HOV-C en DPC

Het C-orkest van Harmonieorkest Vleuten verzorgde 23 maart in de CultuurCampus een concert samen met The Dutch Percussion Collective (DPC), een slagwerkgroep met spelers vanuit heel Nederland.

Het programma bestond uit een muzikale wereldreis langs de diverse continenten. Braziliaanse Samba, opzwepende Afrikaanse ritmes, meer westerse muziek en ook Nederlandse muziek wisselden elkaar in vlot tempo af. De Intrada waarbij het HOV-C en het DPC samen speelden was indrukwekkend; het slagwerk op het podium en de blazers vanaf het balkon in de zaal leverde een heel bijzonder effect op. Zo is tijdens deze verrassende ontmoeting tussen percussie en blaasmuziek duidelijk gemaakt dat deze twee wel heel verschillende muzikale disciplines prima te combineren zijn in een boeiend en afwisselend programma. Het concert is mede door betrokkenheid van Cultuur19 mogelijk gemaakt.