Verschuiving repetitietijden

Beste HOV-leden,

Voor de start van het schooljaar 2018-2019 zijn er nieuwe tijden voor de repetities van de orkesten:

• E-orkest   15.45-16.30 uur   dit is een half uur eerder!
  • D-orkest   16.35-17.20 uur   dit is een half uur eerder!
  • C-orkest   17.25-18.25 uur   dit start een half uur eerder en is een kwartier langer!
  • B-orkest   18.30-19.45 uur   dit start een kwartier eerder en is een kwartier langer (dus zelfde eindtijd)!

Misschien weten jullie al dat we bij HOV op zoek zijn naar mogelijkheden om iets meer ruimte te krijgen voor enkele orkesten. Het A-orkest zit erg krap in de Schakel; dit orkest is de laatste jaren behoorlijk gegroeid. Ook is het slagwerkhok te klein aan het worden.

Het B-orkest groeit vooral in niveau, waardoor er o.a. meer repetitietijd moet komen. Ook het C-orkest kan al veel moeilijkere muziek spelen dan enkele jaren geleden, maar zou daarvoor ook graag iets meer repetitietijd krijgen.

Alles bij elkaar zijn we aan het zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Er is misschien een goede oplossing, en die zijn we al een tijdje aan het bekijken. Helaas blijkt ook daar dat er steeds weer obstakels opdoemen, waarvoor dan weer een alternatief gevonden moet worden. Iedereen werkt goed mee, dat is niet het probleem, maar het blijkt toch behoorlijk lastig te zijn. Vandaar dat we besloten hebben om in het nieuwe seizoen nog gewoon op de woensdagmiddag en –avond in de Schakel te beginnen.

Maar er komt dus wel een kleine verandering, en dat betreft de repetitietijden. Vanwege de muziekfestivals van zowel het C-orkest als het B-orkest dit najaar, willen de dirigenten heel graag nu al iets meer repetitietijd. We hopen dat het met de andere activiteiten van de leden (en hun gezinsleden) met de nieuwe repetitietijden ook allemaal weer te regelen valt. In ieder geval tot de herfstvakantie, en mogelijk tot de kerstvakantie 2018 zal het zo blijven. Natuurlijk laten we het direct weten als er meer bekend is over een andere oplossing.

We begrijpen heel goed dat elke verandering aanpassingen vraagt, we hopen dat het voor iedereen lukt om deze tijden goed in te passen.

Namens het bestuur van HOV,
Lysbeth van den Berg.